Izvēlne

Izgatavo pirmo kravas vagonu pēc neatkarības atjaunošanas Latvijā

SIA Rīgas Vagonbūves uzņēmums “Baltija” (RVU Baltija) sadarbībā ar VAS Latvijas dzelzceļš meitassabiedrību LDz Ritošā sastāva serviss 12.novembrī prezentēja pirmo pēc neatkarības atjaunošanas Latvijā ražoto kravas vagonu.

„Mūsu uzņēmuma ražošanas jaudas ļauj nodrošināt vairāk nekā 1000 vagonu ražošanu gadā. Pie tam mūsu ražošanas specifika ļauj nepieciešamības gadījumā ļoti ātri reaģēt uz izmaiņām pieprasījumā un pārorientēt ražošanas iekārtas uz dažādu vagonu tipu ražošanu. Uzņēmums sācis jauna, patentēta produkta – dzelzceļa transporta pusvagona - ražošanu, veicinot jaunāko tehnoloģiju pārnesi no Krievijas un ASV”, skaidro uzņēmuma „RVU Baltija” vadītājs Andrejs Žakalovs.

„Esam liecinieki vēsturiskam notikumam, jo Latvijā pēc vairāku desmitu gadu pārtraukuma tiek atsākta kravas vagonu ražošana. Vagonu parka atjaunošana ir nozīmīgs jautājums, kas aktuāls ne tikai Latvijā, bet arī citās valstīs, kurās tiek izmantoti galvenokārt iepriekšējā gadsimtā ražotie 1520 mm riteņu platuma vagoni. Novēlam uzņēmumam spēt nodrošināt ar jauniem vagoniem ne tikai Latvijas tirgu, bet arī kaimiņvalstis,” uzsver LDz viceprezidents Ēriks Šmuksts.

SIA “Rīgas Vagonbūves uzņēmums “Baltija”” ir dibināts 2011.gadā ar mērķi nodrošināt dzelzceļa kravas transporta ražošanu Baltijas un NVS valstu tirgum. Tā 25% kapitāldaļu īpašnieks un stratēģiskais partneris ir VAS „Latvijas dzelzceļš” meitasuzņēmums SIA “LDz ritošā sastāva serviss”, kas LDz koncernā nodrošina ritošā sastāva remontu un uzturēšanu.

Pirmā vagonu būvētava (ārvalstu kompānijas filiāle) Latvijas teritorijā sāka darbu 1868. gadā. Periodā līdz 1915.gadam Krievu-Baltijas vagonu rūpnīcā un uzņēmumā „Fenikss” kopā saražoti aptuveni 120 tūkstoši (galvenokārt – kravas) vagoni. LDz pirmo vagonu uzbūvēja 1923.gadā Latvijas Valsts dzelzceļu Liepājas darbnīcās. Latvijas Republikas laikā no 1918. līdz 1940.gadam Latvijā pavisam uzbūvēti aptuveni divi tūkstoši kravas vagonu.