Latest news

Izvēlne

Valdība pauž sapratni jautājumā par LDz dividendēm

Pirmdiena, 12 Jūlijs, 2010

Šodien, 12.jūlijā Ministru Kabineta komiteja atbalstīja LR Satiksmes ministrijas sagatavotos dokumentus, kuros izteikts priekšlikums samazināt VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) dividendēs izmaksājamo peļņas daļu no 80 uz 27 procentiem. Lēmumu par dividendu apjomu paredzēts pieņemt 13.jūlija valdības sēdē.

“Protams, mums būtu nepieciešama peļņa pilnā apjomā, jo valsts ir atteikusies līdzfinansēt vairākus nozīmīgus Eiropas Savienības atbalstītus dzelzceļa attīstības projektus, kuriem mums būs nepieciešams meklēt finansējumu piesaistot kredītresursus. Mēs apzināmies, ka valdībai šobrīd trūkst līdzekļu, tāpēc mēs, kā valstij piederošs uzņēmums, strādāsim ar tiem līdzekļiem, kas mums būs pieejami, tomēr esam gandarīti, ka valdība mūs saprot un saprotLatvijas dzelzceļa nozīmi tranzīta nozares attīstībā,” norāda LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

LDz 2010. gada investīciju programma paredz 33,8 miljonu latu ieguldījumu sliežu ceļu rekonstrukcijai un kapitālajam remontam, pārmiju pārvedu nomaiņai, signalizācijas un sakaru sistēmas modernizācijai, iekārtu un ritošā sastāva atjaunošanai un Rīgas mezgla attīstībai. LDz ir sagatavojis arī Kohēzijas fonda līdzfinansētus projektus, kas paredz stacijasBolderāja II būvniecību, Šķirotavas uzkalna rekonstrukciju un citus infrastruktūras projektus ar 19 miljonu latu lielu LDz līdzfinansējumu. Lai realizētu minētos projektus un nodrošinātu vilcienu satiksmes drošību LDz nepieciešams ievērojams finanšu resursu apjoms.

“Aizņemoties nepieciešamos līdzekļus kredītiestādē, mēs maksāsim par tiem procentus, un tas sadārdzinās mūsu pakalpojumus. Tas, savukārt, negatīvi atsauksies uz pārvadājumu tarifiem un līdz ar to arī uz dzelzceļa pārvadājumiem, bet dzelzceļa tranzītpārvadājumi ir iespēja Latvijas uzņēmējiem un valstij nopelnīt ievērojamus līdzekļus. Kravu nosūtītāji, kuri maksā par šiem pakalpojumiem, ir ārvalstu uzņēmumi, un mums jārūpējas, lai šie pakalpojumi būtu viņiem pievilcīgi, jo tranzīts ir mūsu pakalpojumu eksports,” skaidro U.Magonis.

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un četrām meitassabiedrībām – SIA LDz Cargo, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.

 

Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa