Latest news

Izvēlne

Saeimas deputāti atzīst LDz lomu eksporta veicināšanā

Otrdiena, 16 Marts, 2010

“Valsts uzdevums ir radīt apstākļus, lai dzelzceļš varētu vairāk apgrozīt kravas un vairāk nopelnīt. Dzelzceļš visus savus līdzekļus nopelna pats un lielākoties nopelna ārpus Latvijas. Jo vairāk nopelnīs pats dzelzceļš, jo lielāka būs līdzekļu aprite – iegūs valsts budžets un tātad arī pensionāri, skolotāji, mediķi,” tiekoties ar valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētāju Uģi Magoni, atzina Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vadītājs Vents Armands Krauklis.

Īpašā sanāksmē tiekoties ar Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisiju, LDz vadītājs U.Magonis uzsvēra, ka LDz par savu prioritāti izvirzījis kravu aprites nodrošināšanu Austrumu-Rietumu koridorā. “LDz nopelnītos līdzekļus galvenokārt iegulda infrastruktūras attīstības projektos, lai nodrošinātu pieaugošu tranzīta plūsmu caur Latvijas teritoriju. Attīstot šo nozari, mēs nodrošinām valstij lielākus ienākumus, jo eksportējam mūsu pakalpojumus ārvalstu kravu īpašniekiem un palīdzam pelnīt arī citiem tranzītbiznesa pārstāvjiem – ostām un pārvadātājiem,” skaidro U.Magonis.

Deputāti apmeklēja Šķirotavas uzkalniņu Daugmales stacijā un Kustības vadības centru, kā arī novērtēja LDz sasniegumus pakalpojumu eksportā un ievērojamo lomu valsts budžeta papildināšanā nodokļu jomā – LDz 2008.gadā bija lielākais sociālā nodokļa maksātājs Latvijā, samaksājot 31,4 miljonus latu (2009.gadā LDz veicis sociālā nodokļa iemaksas 31,7 miljonu latu apmērā).

“Valstij ir uzdevums ir radīt tādus apstākļus, lai dzelzceļš varētu vairāk apgrozīt kravas un vairāk nopelnīt, lai arī darbinieki varētu vairāk nopelnīt. Ar to pašlaik ir problēmas,” norādīja V.A.Krauklis. Atbildot uz jautājumu, vai šāda nostāja nozīmētu atstāt vairāk līdzekļu uzņēmumā darbības nodrošināšanai, nevis izmaksāšanai dividendēs, Krauklis piepilda, ka ir jābūt saprātīgam regulējumam, jo visu nevar vērtēt pēc vienas mērauklas: “Skaidrs, ka šajā laikā, kad daudziem cilvēkiem ir grūti, viņi nav gatavi iedziļināties niansēs un grūti ir izskaidrot, kāpēc tomēr ir lietderīgi individuāli spriest par katru uzņēmumu, kas pieder valstij. Tomēr mums būtu jādomā, kā pasniegt šo informāciju sabiedrībai un pārējiem Saeimas deputātiem, lai viņi varētu labāk izprast stāvokli dzelzceļā un citos lielos uzņēmumos, kas strādā tirgū. Tas ir uzdevums, par ko mēs domāsim un par ko būtu jādomā pašam dzelzceļam.”

Koncernā Latvijas dzelzceļš strādā apmēram 12400 darbinieku un tas sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un četrām meitassabiedrībām – SIA LDz Cargo, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIALDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma LDz Apsardze.

2008.gadā koncerna apgrozījums bija 299 miljoni latu, bet valsts budžetā dažādu nodokļu veidā samaksāti 72 miljoni latu.

Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa