Latest news

Izvēlne

Rīgā notiek starptautiska darba grupas sanāksme par telemātikas sistēmu ieviešanu dzelzceļa satiksmē

Otrdiena, 1 Decembris, 2009

Valsts Dzelzceļa tehniskā inspekcija kopā ar VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) 1. decembrī Rīgā organizēja sanāksmi par stratēģisko plānu kravas pārvadājumu telemātikas sistēmas ieviešanai (TAF TSI), ko pieprasa Eiropas Savienības direktīva.

TAF TSI (Telematic Application for Freight Technical specification for interoperability) ir Eiropas Savienības organizāciju izstrādāti vienoti noteikumi ātrai informācijas apritei un savietojamībai starp ES dalībvalstu dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājiem un kravu pārvadātājiem.

TAF TSI darba grupas sanāksmē piedalījās 40 dalībnieki no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas, kā arī Eiropas Komisijas izveidotās Eiropas dzelzceļa aģentūras un (ERA) un Dzelzceļu sadarbības organizācijas (OSJD) pārstāvji.

LDz attīstības direktors Māris RIEKSTIŅŠ atklājot sanāksmi uzsvēra: “Mums katrā no Baltijas valstīm ir nedaudz atšķirīga situācija un pozīcija, tāpēc kopā ar mūsu Lietuvas un Igaunijas kolēģiem kā arī ERA pārstāvjiem ceram nonākt pie vienotas jautājuma izpratnes.” Savukārt Valsts Dzelzceļu tehniskās inspekcijas direktors Andris DUNSKIS izteica pārliecību, ka sanāksme noslēgsies ar secinājumiem kā risināt aktuālās TAF TSI ieviešanas problēmas.

LDz attīstības direktora padomnieks stratēģijas jautājumos Guntars Jansons pastāstīja, ka vairākās valstīs ir atšķirīga vagonu numerācijas sistēma, kas nav vienmēr savstarpēji savietojama ar citām valstīm, savukārt ES prasības paredz izveidot vienotu sistēmu un tas nav lietderīgi, jo apgrūtinās sadarbību ar kaimiņvalstīm, kas nav ES sastāvā – gan izmaksu, gan sistēmas sarežģītības dēļ. Tāpēc jāatrisina jautājumi par savstarpējās izmantojamības un tehnisko specifikāciju pielietošanu Baltijas valstīs sliežu platumā1520 mm. G.Jansons uzskata, ka Latvijas argumenti ir pamatoti un ERA pārstāvji varētu izturēties ar izpratni pret LDz priekšlikumiem.

Sanāksmes gaitā Latvijas, Lietuvas, Igaunijas dzelzceļu pārstāvji prezentēja paveikto TAF TSI ieviešanā. No Latvijas dzelzceļa ir izvērstu ziņojumu uzstājās Attīstības direkcijas IT daļas IT procesu standartizācijas un integrācijas vadītāja Tatjana BOĻŠAKOVA. LDz ir uzņēmies vadošā izpildītāja lomu jautājumā par 8-zīmju vagonu numerācijas lietošanas problemātiku.

ERA pārstāvis sanāksmes dalībniekiem pastāstīja par OPE TSI ieviešanu. Sanāksmē tika izskatīti arī virkne jautājumu, kas saistīti ar ERA/OSJD kontaktgrupas darbību un citām aktivitātēm.

Sanāksmi organizēja Valsts Dzelzceļu tehniskā inspekcija un valsts akciju sabiedrība Latvijas dzelzceļš.

 

Sagatavoja LDz Sabierdisko attiecību daļa