Izvēlne

Noteikts uzvarētājs konkursā par otra sliežu ceļa būvniecību posmā Skrīveri-Krustpils

Otrdiena, 18 Maijs, 2010

Izvērtējot iesniegtos piedāvājumus, konkursa komisija piešķīra tiesības slēgt projektēšanas un būvniecības līgumu apvienībai Skonto Būve, BMGS, ACB un Binders. 

2010.gada 15.janvārī izsludinātajā atklātajā konkursā par otrā sliežu ceļa projektēšanu un būvniecību dzelzceļa posmā Skrīveri-Krustpils valsts akciju sabiedrība Latvijas dzelzceļš(LDz) saņēma divus piedāvājumus no Latvijas uzņēmumu apvienības – Skonto Būve, BMGS, ACB un Binders, un no uzņēmumu apvienības TVA Construction (Latvija) un Krievijas uzņēmuma OOO Kredo. Otra pretendenta piedāvājumu, sakarā ar tehniskā piedāvājuma neatbilstību konkursa nolikumam, konkursa komisija noraidīja. 

Līguma kopējā summa ir 92,17 miljoni eiro. Līgums ietvers otrā sliežu ceļa posmā Skrīveri-Krustpils tehniskā projekta izstrādi un būvniecību, kas paredz līdz 2013.gadam no Skrīveriem līdz Krustpilij esošajā dzelzceļa nodalījuma joslā uzbūvēt otru sliežu ceļu,  rekonstruēt šī posma stacijas, pieturas un pārbrauktuves, uzbūvēt augstos peronus, kā arī uzbūvēt jaunus tiltus pār Aivieksti un Pērsi. Tiks projektēta un ierīkota datorizēta dzelzceļa signalizācijas sistēma, modernizētas telekomunikāciju un elektroapgādes sistēmas.

Pašlaik kopējais kravu pārvadājumu apjoms iecirknī Rīga-Krustpils jau ir sasniedzis 92 procentus no iecirkņa maksimālās caurlaides spējas. Šo iecirkni papildus noslogo arī piepilsētas, vietējā un starptautiskā pasažieru vilcienu kustība.  

Projektu finansēs no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda un LDz līdzekļiem. Realizējot  projektu, palielināsies vilcienu satiksmes drošība, samazināsies avāriju risks un vides piesārņojums. Kopumā otrā sliežu ceļa izbūve palielinās visa Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora caurlaides spēju un veicinās dzelzceļa konkurētspēju pārvadājumu nozarē, kā arī veicinās tranzīta nozares attīstību Latvijā.

Vairāk informācijas par projektu LDz sniegs preses konferencē 20.maijā plkst. 11.00 Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas konferenču zālē (ieeja no 2.perona). 

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no vadošā uzņēmuma VASLatvijas dzelzceļš un četrām meitassabiedrībām – SIA LDz Cargo, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma LDz Apsardze.

Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa