Izvēlne

LDz Cargo pagājušogad saglabāja nemainīgu kravu apjomu no NVS valstīm

Pirmdiena, 11 Janvāris, 2010

2009.gadā VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) meitas uzņēmumam LDz Cargo izdevās saglabāt importa kravu pārvadājumu apjomu, iepriekšējā gada līmenī, kā arī būtiski palielināt konteinerpārvadājumu apjomu.

2009.gadā importa kravu (kravas no Krievijas, Baltkrievijas un citām NVS valstīm) pārvadājumu apjomi saglabājās 2008.gada līmenī, pārvadājot 47,1 miljonu tonnu kravu. Tādējādi uzņēmumam izdevās saglabāt nemainīgu pašu būtiskāko kravu pārvadājumu virzienu – kravu pārvadājumus no NVS (tai skaitā, Krievijas, Baltkrievijas, Kazahstānas) valstīm.

„Esam gandarīti, ka mums izdevās noturēt stabilus pārvadājumu apjomus ar Krieviju un citām NVS valstīm. Ņemot vērā, ka iepriekšējā gada rezultāti pēc pārvadāto kravu apjoma ir salīdzināmi ar 2008.gadu, kad sasniedzām rekordu kravu pārvadājumu jomā, šajos ekonomiskajos apstākļos varam būt gandarīti par paveikto,” rezultātus komentē LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

Visstraujāko izaugsmi 2009.gadā LDz Cargo sasniedza konteinerpārvadājumos. Tie ir palielinājušies par 34,8 procentiem, salīdzinot ar 2008.gadu. Pagājušajā gadā pārvadātas 71142 TEU konteineru vienības, sasniedzot vēsturisku rekordu konteineru pārvadājumos.

„Šis ir ļoti būtisks rādītājs – LDz Cargo mērķtiecīgi strādā pie augstas pievienotās vērtības kravu pārvadājumu apjoma palielināšanās. Tas pierāda, ka viens no uzņēmuma stratēģiskajiem mērķiem diversificēt kravu pārvadājumu veidus veiksmīgi īstenojas,” norādaLDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs.

Uzņēmumam pērn ir izdevies palielināt naftas un naftas produktu un akmeņogļu pārvadājumus. Naftas un naftas produktu apjomi pieauga par 6,5 procentiem, sasniedzot 20,75 miljonus tonnu, savukārt akmeņogļu apjomi palielinājās par 2,1 procentu, sasniedzot 18,95 miljonus tonnu lielu apjomu. Par 7,9 procentiem ir pieauguši arī ķīmisko kravu transportēšanas apjomi, pārvadājot 30,4 miljoni tonnu kravu.

Samazinājušies eksporta un iekšzemes pārvadājumi – par 16,2 un attiecīgi 23 procentiem salīdzinot ar 2008.gadu. Tomēr konteinerpārvadājumu apjoma pastāvīgais pieaugums un to izaugsmes potenciāls atsver virkni citu kravu veidu pārvadājumu samazinājumu, uzskata G.Mačs. “Kritumu atsevišķos rādītājos mēs vērtējam kā izaicinājumu 2010.gadam, un strādāsim pie tā, lai šogad līdzsvarotu arī šos rādītājus,” piebilst G.Mačs.

2009.gadā LDz Cargo ir pārvadājis 53,67 miljonus tonnu kravu, kas ir 4,2 procentiem mazāk kā 2008.gadā, kad uzņēmums sasniedza vēsturisku dzelzceļa kravu pārvadājumu rekordu.

„2010.gadā mēs varam paredzēt kravu pārvadājumu kritumu ārējo apstākļu ietekmē 10 procentu robežās. Ja spēsim veiksmīgi īstenot dzelzceļa infrastruktūras modernizāciju, un arī Latvijas ostas attīstīs savu infrastruktūru, piemēram, Krievu salas termināļus Rīgas ostā, tad varēsim cerēt uz kravu pārvadājumu palielināšanos jau drīz,” uzsver U.Magonis.

SIA „LDz Cargo” ir lielākais dzelzceļa kravu pārvadātājs Baltijas valstīs un piektais lielākais Eiropas Savienības dalībvalstīs. SIA „LDz Cargo” ir viens no lielākajiem akcīzes nodokļa maksātājiem valstī.

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un četrām meitassabiedrībām – SIA LDz Cargo, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma LDz Apsardze.

 

Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa sadarbībā ar LDz Cargo