Latest news

Izvēlne

Konkursā par projekta uzraudzību otrā sliežu ceļa izbūvē posmā Skrīveri-Krustpils septiņi pretendenti

Trešdiena, 24 Marts, 2010

Atklātajā konkursā par uzraudzību un līguma vadīšanu Kohēzijas fonda budžeta līdzfinansētam projektam Otrā sliežu ceļa būvniecība Skrīveri – Krustpils (Rīga – Krustpils iecirknis) VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) saņēma septiņus pieteikumus, kuros piedāvātā cena svārstās apmēram no viena līdz 1,7 miljoniem eiro.

Savus pieteikumus šim konkursam iesniedza: Witeveen+Bos Raadgevende Ingenieurs B.V., personu apvienība „Poyry – Firma L4”, personu grupa „Safege & Baltic Project Consulting & Ramboll Finland & Ramboll Latvia & VR-RATA AB”, SYSTRA, personu apvienība „SIA „REM PRO”, Ltd. „Proxion””, AECOM, personu apvienība „Pilnsabiedrība „EPKB-Latvija”, SIA „Isliena V””.

Iepriekš izsludinātajā konkursā par otrā sliežu ceļa Skrīveri – Krustpils tehniskā projekta izstrādi un būvniecību savus pieteikums iesniedza divi pretendenti: uzņēmumu apvienība – “Skonto būve, BMGS, ACB un Binders”, kā arī “TVA Constructions” un Krievijas uzņēmums ООО "Кредо".

LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis iepriekš norādīja, ka šis ir ilgi gaidīts un rūpīgi gatavots projekts, kas nepieciešams ne tikai dzelzceļam, bet arī Latvijai, tāpēc, ņemot vērā projekta nozīmi un valstij tik nepieciešamo ekonomikas sildīšanu, projekta pieteikumi tiks izskatīti iespējami ātri, lai drīzumā jau varētu paziņot uzvarētāju un uzsākt darbus.

Pašlaik kopējais kravu pārvadājumu apjoms iecirknī Rīga-Krustpils jau ir sasniedzis 97 procentus no iecirkņa maksimālās caurlaides spējas. Tādējādi visa iecirkņa caurlaides spēja kravu pārvadājumiem ir sasniegta un izsmelta. Šo iecirkni noslogo arī piepilsētas, vietējā un starptautiskā pasažieru vilcienu kustība.

Īstenojot ES Kohēzijas fonda atbalstīto projektu, palielināsies vilcienu satiksmes drošība, samazināsies avāriju risks un vides piesārņojums. Kopumā otrā sliežu ceļa izbūve palielinās visa Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora caurlaides spēju un veicinās dzelzceļa konkurētspēju pārvadājumu nozarē, kā arī veicinās tranzīta nozares attīstību Latvijā.

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no vadošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un četrām meitassabiedrībām – SIA LDz Cargo, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma LDz Apsardze.

 

Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa