Izvēlne

Konkursā par otrā sliežu ceļa izbūvi posmā Skrīveri-Krustpils divi pretendenti

Trešdiena, 17 Marts, 2010

Konkursā par otrā sliežu ceļa izbūvi posmā Skrīveri-Krustpils VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) saņēma divus pieteikumus: no uzņēmumu apvienības – “Skonto būve, BMGS, ACB un Binders”, kā arī no “TVA Constructions” un Krievijas uzņēmuma ООО "Кредо"pēc 17.martā notikušās piedāvājumu atvēršanas paziņoja VAS Latvijas dzelzceļš Attīstības plānošanas un projektu vadības daļas vadītāja Aija Poča.

Iesniegto piedāvājumu cena atšķiras par apmēram 20 miljoniem eiro, informēja A.Poča.

2010.gada 15.janvārī LDz izsludināja konkursu par otrā sliežu ceļa Skrīveri – Krustpils tehniskā projekta izstrādi un būvniecību, kas paredz l īdz 2013. gadam no Skrīveriem līdz Krustpilij izbūvēt otru sliežu ceļu aptuveni 52 kilometru garumā, kā arī rekonstruēt visas stacijas un pieturas, uzbūvēt jaunus tiltus pār Aivieksti un Pērsi, rekonstruēt esošās caurtekas, pārbrauktuves. Tāpat tiks modernizētas dzelzceļa signalizācijas, telekomunikāciju un elektroapgādes sistēmas.

“Šis ir ilgi gaidīts un rūpīgi gatavots projekts, kas nepieciešams ne tikai dzelzceļam, bet arī Latvijai. Ņemot vērā projekta nozīmi un valstij tik nepieciešamo ekonomikas sildīšanu, mēs izskatīsim projekta pieteikumus iespējami ātri, lai drīzumā jau varētu paziņot uzvarētāju un uzsākt darbus,” norāda LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

Pašlaik kopējais kravu pārvadājumu apjoms iecirknī Rīga-Krustpils jau ir sasniedzis 97 procentus no iecirkņa maksimālās caurlaides spējas. Tādējādi visa iecirkņa caurlaides spēja kravu pārvadājumiem ir sasniegta un izsmelta. Šo iecirkni noslogo arī piepilsētas, vietējā un starptautiskā pasažieru vilcienu kustība.

Īstenojot ES Kohēzijas fonda atbalstīto projektu, palielināsies vilcienu satiksmes drošība, samazināsies avāriju risks un vides piesārņojums. Kopumā otrā sliežu ceļa izbūve palielinās visa Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora caurlaides spēju un veicinās dzelzceļa konkurētspēju pārvadājumu nozarē, kā arī veicinās tranzīta nozares attīstību Latvijā.

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no vadošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un četrām meitassabiedrībām – SIA LDz Cargo, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma LDz Apsardze.

 

Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa.