Latest news

Izvēlne

„Latvijas dzelzceļš” sagaida 95-gadi spēcīgāks kā jebkad

Trešdiena, 6 Augusts, 2014

Latvijas lielākais uzņēmums „Latvijas dzelzceļš” (LDz) šogad 5.augustā sagaida savas pastāvēšanas 95 gadu jubileju ar lieliskiem darba rādītājiem un ievērojamiem investīciju plāniem, kas ļaus palielināt uzņēmuma un arī Latvijas tranzīta konkurētspēju nākotnē. Turklāt koncerns izvirzījies par stabilu Baltijas dzelzceļa pārvadājumu līderi un plāno saglabāt savas pozīcijas arī nākotnē.

Šī gada investīciju apjoms LDz veido 220,15 miljonus eiro, no kuriem lielākā daļa paredzēta Eiropas Savienības fondu atbalstīto projektu īstenošanai. Līdzās jau uzsāktiem ES atbalstītiem projektiem – otrā sliežu ceļa būvniecība posmā Skrīveri-Krustpils, Rīgas Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna modernizēšana, Stacijas „Bolderāja 2” būvniecība ar savienojošo ceļu uz Krievu salu – LDz šogad uzsācis vairākus projektus, saņemot ES Kohēzijas fonda papildu finansējumu.. Šo projektu ietvaros tiek modernizēts LDz maģistrālais datu pārraides tīkls, kas ļaus vilcieniem kustēties ātrāk un drošāk; notiek Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizācija un sliežu ceļu rekonstrukcija, kā arī Rīgas Šķirotavas stacijā tiks ieviesta moderna kustības vadības sistēma, kas ļaus ātrāk, drošāk un efektīvāk veikt vilcienu apstrādi. Tāpat tiks rekonstruēti sliežu ceļi un nomainītas pārmijas, bet Jūrmalas un Jelgavas virzienos LDz veiks  16 staciju un pieturas punktu modernizāciju, nodrošinot ērtāku piekļuvi stacijas ēkām un paaugstinot platformas, kas atvieglos iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena gan pasažieriem ar īpašām vajadzībām, gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, senioriem un citiem sabiedriskā transporta pasažieriem.

2015.gadā LDz plāno investēt 166,73 miljonus eiro.

„Šis gads mums ir īpašs, jo vienlaikus notiek gan intensīvi kravu pārvadājumi, gan realizēti vairāki vērienīgi investīciju projekti, kas prasa ne tikai ievērojamus finanšu un darba ieguldījumus, bet arī ļoti precīzu plānošanu. Tāpēc esam gandarīti, ka tieši jubilejas gadā varam likt pamatus daudziem nākotnes projektiem, kas nodrošinās turpmāku dzelzceļa un Latvijas tautsaimniecības attīstību,” uzsver LDz prezidents Uģis Magonis.

Plānojot Latvijas dzelzceļa tīkla ilgtermiņa attīstību, LDz ir pieņēmis lēmumu veikt esošā elektrotīkla modernizāciju un maģistrālo dzelzceļa līniju elektrifikāciju jaunā 25kV maiņstrāvas sistēmā, aizstājot novecojušo 3kV līdzstrāvas tīklu. Pāreja uz elektrisko vilci galvenajās dzelzceļa līnijās jūtami samazinās dzelzceļa transporta negatīvo ietekmi uz vidi (kaitīgus izmešu apjomu, trokšņus, vibrāciju), kā arī dos izmaksu ietaupījumu, kas paaugstinās dzelzceļa konkurētspēju ar citiem transporta veidiem. Elektrifikācija turpmākajos gados būs lielākais investīciju projekts dzelzceļa nozarē - līdzšinējās aplēses liecina, ka projekts varētu izmaksāt ap 450 miljoniem eiro, un LDz gatavos projekta pieteikumu, lai saņemtu ES finansējumu šim mērķim.

Dzelzceļa kravu pārvadājumu rādītāji šogad pirmajā pusgadā par 4,7% pārsniedz pagājušā gada pārvadāto – šogad pārvadāti 30,8 miljoni tonnu. Ņemot vērā Krievijas ostu straujo attīstību, kravu īpatsvars no šīs valsts nākotnē varētu mazināties, tāpēc LDz kopā ar citām transporta nozares organizācijām uzsācis aktīvu darbu pie jaunu kravu piesaistes no Ķīnas.

 

Kopš savas pastāvēšanas pirmsākumiem, „Latvijas dzelzceļš” kā valsts ekonomiskajai attīstībai stratēģiski svarīgs uzņēmums vienmēr ir līdzdarbojies un atbalstījis sabiedriski un valstiski svarīgas norises. Apzinoties savu lomu valsts tautsaimniecības attīstībā un plānojot arī turpmāku atbalstu Latvijas kultūras, sporta, vides un sociālajām norisēm, LDz šogad pirmo reizi savas pastāvēšanas vēsturē  ir apstiprinājis koncerna Korporatīvās sociālās atbildības (KSA) politiku, kuras mērķis ir ieviest Koncernā starptautiski atzītu atbildīgas uzņēmējdarbības un atklātības praksi. Turpmāk katru gadu LDz izdos KSA pārskatu, kurā informēs par paveikto sabiedrības labā šādās jomās – darbinieki, vide, sabiedrība un uzņēmējdarbības vide.

LDz kā lielākajam darba devējam Latvijā ir svarīgs ne tikai sociālais dialogs ar 12 000 koncerna darbiniekiem, bet arī atbildība par savas darbības ietekmi uz sabiedrību, vidi un uzņēmējdarbību, tādēļ LDz korporatīvo sociālo atbildību izprot kā savu brīvprātīgu ieguldījumu tādās iniciatīvās, kas palīdz uzlabot dzīves kvalitāti nodarbinātajiem, labvēlīgi ietekmē sabiedrību un apkārtējo vidi, kā arī veicina ētiskas un godīgas uzņēmējdarbības vides attīstību.  Korporatīvās sociālās atbildības principu ieviešana uzņēmuma darbībā ir ne tikai vietējās un starptautiskās uzņēmējdarbības labā prakse, bet arī Starptautiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD), kurai Latvija drīzumā grasās pievienoties, rekomendācija.

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.