Latest news

Izvēlne

“Latvijas dzelzceļš” pabeidz Liepājas stacijas modernizācijas projektu

Ceturtdiena, 21 Janvāris, 2016

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) Liepājā īstenoja ES Kohēzijas fonda līdzfinansētu 24,4 miljonus vērtu projektu “Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizācija ar sliežu ceļu rekonstrukciju”, kura ietvaros ir rekonstruēta un modernizēta Liepājas stacijas signalizācijas sistēma, veikta sliežu ceļa rekonstrukcija, kā arī daudzi citi darbi.

Pēc šī projekta realizēšanas stacijas konfigurācija, signalizācijas sistēma, tajā skaitā elektroapgādes un telekomunikācijas sistēmas, kā arī staciju telpas atbilst mūsdienu dzelzceļa transporta prasībām.

“Veiksmīgs ostu darbs ir nesaraujami saistīts ar dzelzceļu. Liepājā atrodas trešā lielākā Latvijas osta, kurā pagaidām kravu apgrozījums ir salīdzinoši neliels - pagājušajā gadā pa dzelzceļu pārvadātais kravu apjoms uz Liepājas ostu tikai nedaudz pārsniedza 2,5 miljonus tonnu. Pēc LDz projekta īstenošanas Liepājas mezglā izveidota moderna, kvalitatīva dzelzceļa infrastruktūra, kas ļauj palielināt arī šī mezgla caurvedes spēju. Tāpēc tagad mums kopā ar uzņēmējiem jāstrādā pie jaunu kravu piesaistes, lai palielinātu kravu apgrozījumu arī šajā mezglā,” uzsver LDz prezidenta pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas.

“Projekta laikā īstenotā Liepājas dzelzceļa mezgla infrastruktūras modernizācija nav tikai lokāls projekts. Tas ir vērtējams arī kā Latvijas valsts arvien dziļāka un ciešāka iekļaušanās Eiropas un pasaules globālo transporta tīklu sistēmās un starptautiskajās loģistikas ķēdēs. Pilnsabiedrības vārdā vēlētos pateikties visiem Liepājas dzelzceļa stacijas modernizācijas projekta dalībniekiem – Satiksmes ministrijai, VAS “Latvijas dzelzceļš”, Liepājas Speciālās Ekonomiskās zonas vadībai, kā arī Liepājas domei un projekta Inženierim. Liepājas dzelzceļa stacijas modernizācijas projekts paver papildus iespējas starptautiskajiem uzņēmējdarbības un tirdzniecības sakariem, kā arī Latvijas eksportspējas un ekonomikas izaugsmes veicināšanai. Esam priecīgi, ka šajā svarīgajā valsts infrastruktūras attīstības virzienā tieši mēs ieguvām iespēju likt lietā savu ilggadējo starptautisko pieredzi dzelzceļa transporta tehnoloģisko inovāciju izstrādē un ieviešanā”, projektu komentēja “Thales Transportation System” starptautiskais direktors Žans Žaks Kolbs.

“FIMA kā viens no pilnsabiedrības locekļiem projekta ietvaros veica pārmiju automatizāciju, luksoforu un citu dzelzceļa signalizācijas sistēmu modernizāciju, kā arī elektroapgādes sistēmu izbūvi. Lielākais izaicinājums bija termiņš. Projekta realizācija ilga tikai 526 dienas, sākot no līguma parakstīšanas līdz objekta nodošanai realizācijā. Izpēte, projektēšana un saskaņošana ilga aptuveni 11 mēnešus, bet būvniecības darbi tika pabeigti 7 mēnešu laikā. Apjoma ziņā līdzvērtīgs objekts iepriekš tika izbūvēts gada laikā. Tas pierāda mūsu un partneru augsta līmeņa profesionalitāti un atbildīgu attieksmi pret savu darbu. Kopumā projektā bija iesaistīti vairāk nekā 400 speciālistu no dažādām valstīm.”, komentēja SIA “FIMA” valdes priekšsēdētājs Jānis Vilmanis.

Plašāk par projektu - infografikā un video (https://youtu.be/QpfQffqiDps)