Par izlietotās elektroenerģijas patēriņu VAS “Latvijas dzelzceļš” (turpmāk- LDz) mājsaimniecības lietotājam (turpmāk- Lietotājs) ir iespējams norēķināties, izmantojot norēķinu kārtību “Rēķins”.
Norēķinu kārtība “Rēķins” paredz, ka Lietotājs, kuram nav viedā elektroenerģijas komercuzskaites mēraparāta (turpmāk- skaitītājs), katru mēnesi iesniedz faktisko skaitītāja rādījumu no esošā mēneša 27.datuma līdz nākamā mēneša 3.datumam ieskaitot.
Piemēram, par jūnijā patērēto elektroenerģiju, skaitītāja rādījumus jānodod laika posmā no 27.jūnija līdz 3.jūlijam (ieskaitot).
Faktiskais skaitītāja rādījums Lietotājam ir jāziņo katru mēnesi, pat ja elektrība netiek lietota. Ja skaitītāja rādījums netiek nodots norādītajā laikā, LDz sagatavos rēķinu, pamatojoties uz vidējo patēriņu par iepriekšējiem 12 mēnešiem.
Sākot no 2025. gada decembra tiek mainīta kārtība, kādā jāziņo skaitītāja rādījums. Turpmāk rādījumu varēs iesniegt elektroniski LDz mājaslapā www.ldz.lv sadaļā “Privātpersonām” → “Elektroenerģijas pārdošana” → “Skaitītāju rādījumu nodošana” [1], kā arī telefoniski, izmantojot rēķinā norādīto Objekta ID numuru.
Informējam, ka, sākot no 2025.gada decembra, skaitītāja rādījumu, zvanot pa tālruni 80021181, pieņems automatizēta zvanu sistēma (nododot skaitītāja rādījumu, jānorāda rēķinā atrodamais Objekta ID numurs).
Zvanot uz 80021181, izvēlieties:
1.taustiņu 1 - latviešu valoda
2.taustiņu 2 - elektroenerģija
3.taustiņu 3 - skaitītāja rādījuma ziņošana.
Tālāk ievadiet un apstipriniet Objekta ID numuru (#), pēc tam ievadiet skaitītāja rādījuma veselos skaitļus un apstipriniet tos (#).
Sākot no 2025.gada decembra skaitītāju rādījumi netiek pieņemti e-pastā vai sarunas laikā ar operatoru.
Skaitītāja rādījumu Lietotājam ir iespēja ziņot:
- LDz mājaslapā www.ldz.lv [2] sadaļā – Skaitītāju rādījumu nodošana [1].
- Zvanot pa bezmaksas tālruni 8002 1181

- Patērē elektroenerģiju.
- Fiksē skaitītāja rādījumu - katra mēneša beigās nolasi no skaitītāja rādījumu.
- Skaitītāja rādījuma nodošana - Lietotājam katru mēnesi no 27.- 3.datumam (ieskaitot) jāinformē par skaitītāja rādījumu, izmantojot LDz mājaslapu vai zvanot uz bezmaksas tālruni 80021181 izmantojot rēķinā norādīto Objekta ID numuru.
- Rēķina saņemšana - rēķinu par nodoto patēriņu saņemsiet no 10.līdz 15.datumam uz reģistrēto e-pasta vai pasta adresi.
- Rēķina apmaksa - saņemtā rēķina apmaksa ir jāveic līdz esošā mēneša beigām. Aicinām ņemt vērā, ka apmaksas saņemšanas datums ir datums, kad Jūsu maksājums ir ienācis norādītajā norēķinu kontā, tāpēc atgādinām, ka starpbanku pārskaitījumi aizņem vairāk par vienu dienu, un brīvdienās banku pārskaitījumi nenotiek.
Maksājumu par elektroenerģiju veido: Elektroenerģijas cena + Sadales pakalpojumi + Balansēšanas jaudas uzturēšanas maksa. Maksājumam tiek piemērots arī pievienotās vērtības nodoklis, ko nosaka valsts likumdošanas akti.
Maksājums par patērēto elektroenerģiju ir jāveic uz:
VAS “Latvijas dzelzceļš”
Juridiskā adrese: Emīlijas Benjamiņas iela 3, Rīga LV-1547
PVN reģistrācijas nr. LV40003032065
Faktiskā adrese: Emīlijas Benjamiņas iela 3, Rīga, LV-1547
Luminor Bank AS Latvijas filiāle, SWIFT kods RIKOLV2X
Norēķinu konts: LV17RIKO0000080249645
Veicot maksājumu, aicinām maksājuma uzdevumā obligāti norādīt RĒĶINA NUMURU un LĪGUMA NUMURU.
Papildinformācija:
Ar 2025.gada 1.janvāri par viena papīra rēķina sagatavošanu un nosūtīšanu Latvijas teritorijā LDz Lietotājiem tiks piemērota maksa 3,33 EUR (ar PVN) apmērā.
Gadījumā, ja gada laikā ir tikusi atkārtoti patraukta Lietotāja elektroietaises elektroapgāde apmaksas termiņa kavējuma dēļ, saskaņā ar LDz darbu cenrādi elektroenerģijas lietotāju apkalpošanai no 2025.gada 1.maija un Ministru kabineta 07.11.2023. noteikumu Nr. 635 “Elektroenerģijas tirdzniecības un lietošanas noteikumi” 115. p., Lietotājam jāsedz ar atslēgšanu un pieslēgšanu saistītas izmaksas 71,04 EUR ( t.sk. PVN 12,33 EUR) apmērā.
Jautājumu gadījumā aicinām sazināties, rakstot uz uzzinas@ldz.lv [3] vai zvanot uz tālruni 80021181.
