Latest news

Izvēlne

Valdība atļauj VAS “Latvijas dzelzceļš” stiprināt ietekmi meitasuzņēmumos

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) varēs iegādāties 100 % SIA “LDZ Cargo Loģistika” kapitāla daļu un iegūt netiešu izšķirošu ietekmi SIA “Rīgas vagonbūves uzņēmums “Baltija”” (RVU “Baltija”), to iegādājoties LDz “meitai” SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”.

Tā lēmusi valdība, otrdien, 17.maijā pieņemot rīkojumu “Par atļauju valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” līdzdalības iegūšanai SIA “LDZ Cargo Loģistika”” un rīkojumu “Par atļauju valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” netiešas izšķirošās ietekmes iegūšanai SIA “Rīgas vagonbūves uzņēmumā “Baltija””. Iecerēts, ka uzņēmumu pārdošanas darījumi tiks īstenoti par tirgus vērtību.

Pašlaik SIA “LDZ Cargo Loģistika” pilnībā pieder LDz “meitai” SIA “LDZ Cargo”, bet 25 % RVU “Baltija” daļu pieder “LDZ ritošā sastāva serviss”, savukārt 75 % īpašnieks ir nerezidents, fiziska persona.

“”LDZ Cargo Loģistika” kļūšana par LDz meitas uzņēmumu ir nepieciešama tāpēc, lai šis uzņēmums varētu efektīvāk pilnveidot savu darbību kopējās nozares interesēs. Tas īsti nebija iespējams, kamēr uzņēmums bija LDz Cargo meitas kompānija. "LDz Cargo loģistikas" vispārējais stratēģiskais mērķis ir intermodālu loģistikas piedāvājumu mārketings un pārdošana, piesaistot Latvijas tranzīta nozarei jaunus klientus un  tādā veidā sekmējot publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu,” skaidro Latvijas dzelzceļa valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

Uzņēmuma iegādi LDz segs no saviem līdzekļiem. SIA „LDZ Cargo Loģistika” ir dibināta 2008.gadā, un tās kapitāldaļu vērtība pērnā gada septembra beigās bija 638 tūkstoši eiro.

Savukārt  RVU “Baltija” iegāde saistīta ar NATO militārās tehnikas pārvadājumu atbalsta pasākumiem, ko veic Koncerns. “

NATO smagās tehnikas pārvadāšanai ir nepieciešamas speciālas fitinga platformas, ko varētu ražot šajā uzņēmumā. Patlaban LDz piederošais ritošais sastāvs tā gabarītu dēļ neatbilst NATO prasībām un arī Baltijas valstu dzelzceļu reģionā šādas platformas nav pieejamas, tās būtu jāpasūta no Baltkrievijas vai Krievijas,” skaidro E.Bērziņš, piebilstot, ka nākotnē RVU “Baltija” varētu ražot arī kontreilervagonus, pēc kuriem Eiropā šobrīd ir liels pieprasījums.

RVU “Baltija”, kas dibināta 2011.gadā, veic dzelzceļa ritošā sastāva lokomotīvju un ritošā sastāva ražošanu un metālkonstrukciju izgatavošanu

Auditorkompānija “Ernst&Young” aplēsusi, ka uz 2015.gada 30.jūniju uzņēmuma daļu kopējā vērtība ir 356 tūkst. EUR. Privātpersonai piederošo daļu vērtība ir 267 tūkst. EUR, un par šādu cenu arī ir paredzēts darījums.

LDz vispārējais stratēģiskais mērķis ir nodrošināt efektīvu dzelzceļa infrastruktūras pārvaldīšanu un kapitāla daļu pārvaldību stratēģiski svarīgā nozarē Latvijas tautsaimniecības interesēs, kļūstot par Baltijas transporta nozares līderi - modernu, efektīvu un videi draudzīgu infrastruktūras un loģistikas uzņēmumu grupu.