Latest news

Izvēlne

Pasažieru platformu modernizācija un izbūve

Lai nodrošinātu iedzīvotājiem mūsdienīgu, drošu un ērtu dzelzceļa infrastruktūru, kas pielāgota arī jaunajiem pasažieru vilcieniem, līdz 2023.gada beigām LDz modernizēs vai no jauna izbūvēs paaugstinātās pasažieru platformas un ar tām saistīto infrastruktūru kopumā 48 stacijās un pieturvietās šādās dzelzceļa līnijās:

  • Rīga – Jelgava

Šajā dzelzceļa līnijā tiks modernizētas pasažieru platformas stacijās un pieturas punktos Baloži, BA Turība, Tīraine, Jaunolaine, Dalbe, Ozolnieki, savukārt pieturas punkts Atgāzene tiks pārcelts tuvāk Rīgai.

  • Rīga – Tukums II

Dzelzceļa līnijā no Rīgas līdz Tukumam tiks modernizētas pasažieru platformas stacijās un pieturas punktos Priedaine, Jaundubulti, Ķemeri, Smārde, Milzkalne, Tukums I un Tukums II, kā arī tiks izbūvēti divi jauni pieturas punkti dzelzceļa iecirkņa Zasulauks - Bolderāja  3.km un 10.km – galapunktā pie Silikātu ielas pārbrauktuves.

  • Rīga – Krustpils

Šajā dzelzceļa līnijā tiks modernizētas pasažieru platformas stacijās un pieturas punktos Šķirotava, Gaisma, Dole, Ikšķile, Jaunogre, Ogre, Pārogre, Ciemupe, Ķegums, Lielvārde, Jumprava un Skrīveri.

  • Rīga – Skulte

Dzelzceļa līnijā no Rīgas līdz Skultei pasažieru platformas tiks modernizētas stacijās un pieturas punktos Zemitāni, Brasa, Sarkandaugava, Mangaļi, Ziemeļblāzma, Vecdaugava, Vecāķi, Kalngale, Garciems, Garupe, Carnikava, Gauja, Lilaste, Pabaži, Saulkrasti, Ķīšupe, Zvejniekciems un Skulte. Šajā līnijā tiks izbūvēti arī divi jauni pieturas punkti – viens no tiem atradīsies starp Sarkandaugavas un Mangaļu dzelzceļa stacijām Zemitānu - Skultes dzelzceļa iecirkņa 9. km un otrs pieturas punkts tiks izbūvēts starp Čiekurkalna un Juglas dzelzceļa stacijām Rīgas - Lugažu dzelzceļa iecirkņa 9. km.

"Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija" projektu LDz īsteno Eiropas Savienības (ES) Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Ilgtspējīga transporta sistēma" 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" 6.2.1.2. pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" ietvaros. Kopējās projekta izmaksas plānotas 44,4 milj. eiro apmērā, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums veidos 85%, un atlikušo nepieciešamo finansējumu jeb 15% LDz segs no saviem finanšu resursiem.

 

 

 

Domājot par visu sabiedrības grupu vajadzībām, visās modernizētajās stacijās un pieturas punktos LDz izbūvēs paaugstinātās platformas, pasažieru skaitam un vilcienu uzgaidīšanas vajadzībām piemērotas, mūsdienīgas un funkcionālas nojumes, soliņus un velonovietnes, kā arī klientiem draudzīgu un visām sabiedrības grupām pielietojamu informācijas un apziņošanas sistēmu. Iespējas brīvi piekļūt dzelzceļa pasažieru infrastruktūrai tiks nodrošinātas arī cilvēkiem ar kustību, redzes un dzirdes traucējumiem, un pasažieriem ar īpašām vajadzībām tiks izveidotas arī taktilās joslas un taktilās vadulas. Pasažieru drošības uzlabošanai tiks ierīkota videonovērošana.

Visas jaunveidojamās un modernizējamās pasažieru platformas tiks veidotas, balstoties uz  LDz izstrādāto vienoto VAS “Latvijas dzelzceļš” Pasažieru infrastruktūras universālā dizaina standartu, kas nosaka “Latvijas dzelzceļa” pārziņā esošo dzelzceļa staciju, pieturas vietu un pasažieru platformu vizuālo izskatu, to aprīkojumu un vides pieejamību.

 

Turpmākajos gados ir plānots modernizēt paaugstinātās pasažieru platformas un ar tām saistīto infrastruktūru arī citās dzelzceļa līnijās.