Latest news

Izvēlne

Liepājas skolēnus iepazīstināja ar kopīgo mūzikā un fizikā

Pagājušajā nedēļā vēju pilsētā, Oskara Kalpaka Liepājas 15.vidusskolā norisinājās “KonkurētSPĒJĪGS” sarunas, kuru laikā dziedātāja un digitālā satura veidotāja Paula Dundere iepazīstināja skolēnus ar to, kas kopīgs ir mūzikai un fizikai.

Ar mērķi veicināt skolēnu interesi padziļināti apgūt STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) jeb eksaktos priekšmetus, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) organizē klātienes tikšanās skolās visos Latvijas reģionos. Ceturtās “KonkurētSPĒJĪGS” sarunas norisinājās Kurzemē – Liepājā.

“KonkuretSPĒJĪGS” sarunu laikā ar projektu iepazīstināja tā veidotāji – LDz korporatīvās komunikācijas projektu vadītāja Ieva Kārkliņa un nodibinājuma “Iespējamā misija” komunikācijas vadītāja Antra Birzule.

Pasākumā viesojās arī dziedātāja un digitālā satura veidotāja Paula Dundere, kura pastāstīja un parādīja, kā fizikas zināšanas palīdz izprast notiekošo mūzikā: “Vienmēr šķiet, ka mūzika ir tikai radoša nodarbe un reti kurš aizdomājas, ka pat mūzikā saskaramies ar vienu no eksaktajiem mācību priekšmetiem – fiziku. Es pati nebiju par to aizdomājusies līdz brīdim, kad pievērsos mūzikai profesionāli. Piemēram, spēlējot ģitāru, ir jāņem vērā, ka katra ģitāras stīga ir cita biezuma, līdz ar to katra veido citādu vibrāciju. Tieši šī iemesla dēļ no katras stīgas rodas citāda skaņa. Mūzikā lielu lomu spēlē arī citi fizikas termini – frekvence, skaņas viļņi, tonis un atbalss.”

LDz korporatīvās komunikācijas projektu vadītāja Ieva Kārkliņa Oskara Kalpaka Liepājas 15.vidusskolas skolēnus iepazīstināja ar mājas lapu, kas ir palīgs ne tikai skolēniem, bet arī vecākiem un skolotājiem: “Nereti skolēniem STEM priekšmetu apgūšana sagādā grūtības. Iemesli ir dažādi – varbūt trūkst intereses, motivācijas, neredz saikni un nesaprot, kur varēs pielietot iegūtās zināšanas. Tas nozīmē, ka mācību procesam jāpieiet no citas puses. Mājas lapā www.steamup.lv ir pieejama informācija par to, kāpēc jāapgūst STEM priekšmeti un kādās profesijās var tos pielietot.”

Pasākuma laikā skolēnus gan izglītoja, gan izklaidēja fiziķis Arvīds Viesturs Vimba, kurš STEaMup laboratorijā demonstrēja dažādus eksperimentus.

LDz sadarbībā ar nodibinājumu „Iespējamā misija” šī gada pavasarī prezentēja projektu „Latvijas Dzinējspēks”, kura ietvaros radīta mājas lapa – www.steamup.lv, kas ir kā palīgs skolēniem, kā arī viņu vecākiem un skolotājiem eksakto mācību priekšmetu un dabas zinību apgūšanā.

Projekts ir izstrādāts, lai veicinātu skolēnu izpratni par STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) plašo pielietojamību un lai iedvesmotu un motivētu apgūt šos priekšmetus. Projekta ietvaros skolēni, vecāki un skolotāji no jauna tiek iepazīstināti ar eksaktajiem priekšmetiem, atklājot, ka STEM apgūšana neaprobežojas tikai ar ierastajām skolas mācību grāmatām, līdz ar to padarot mācīšanos daudzpusīgāku.