Latest news

Izvēlne

LDz uzsāk digitālo drošības stundu ciklu Latvijas skolās “Kas jāzina un kā jārīkojas dzelzceļa tuvumā”

Ņemot vērā, ka lielākā daļa problēmsituāciju uz dzelzceļa notiek cilvēka neuzmanības un pārgalvības dēļ, tuvojoties skolēnu brīvlaikam, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir izstrādājusi īpašu drošības stundu “Kas jāzina un kā jārīkojas dzelzceļa tuvumā”, ar kuru iepazīstinās skolēnus digitālajā vidē. LDz aicinājumam pieteikties digitālajai nodarbībai  kopumā ir atsaukušās vairāk nekā 150 izglītības iestādes, un jau šodien LDz eksperti uzsāks vadīt pirmās nodarbības vairākās Latvijas skolās.

“Drošība bija, ir un būs LDz prioritāte, tāpēc LDz gan veic būtiskas investīcijas dzelzceļa infrastruktūras drošības paaugstināšanā, gan arī īsteno informatīvās kampaņas, kuru laikā bērni, jaunieši un pieaugušie tiek izglītoti par drošības noteikumu ievērošanu uz dzelzceļa un tā tuvumā. Šobrīd, ņemot vērā skolēnu brīvlaika tuvošanos un to, ka mācību stundas joprojām notiek attālināti, LDz eksperti, izmantojot skolēniem nu jau ierasto digitālo vidi, stāstīs par to, kā pareizi un droši uzvesties dzelzceļa un sliežu tuvumā, lai izvairītos no neuzmanības vai vieglprātības izraisītiem negadījumiem, tādējādi pasargājot savu veselību un dzīvību,” norāda LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Nodarbība “Kas jāzina un kā jārīkojas dzelzceļa tuvumā” ilgs tāpat kā ierastā mācību stunda – 40 minūtes, un to LDz eksperti vadīs, izmantojot skolēniem un pedagogiem nu jau ierastās platformas – ZOOM, Skype, MS Teams. Nav arī noslēpums, ka nereti skolēnu uzvedības maiņu spēj rosināt tikai iepazīšanās ar citu cilvēku pieredzi, tāpēc drošības nodarbībās ir iekļauti reāli stāsti par to, kas piedzīvots neuzmanības dēļ.

Digitālo nodarbību cikls Latvijas skolās noritēs līdz maija mēneša beigām, savukārt pirmsskolas izglītības iestādēs drošības stundas tiks uzsāktas jūnijā.

Mūzikas klausīšanās austiņās, runāšana pa telefonu vai spēļu spēlēšana tajā – šīs ir vien dažas skolēniem tik iecienītas nodarbes, kas, atrodoties dzelzceļa tuvumā, ievērojami apgrūtina uztveri un iespējamo risku novērtēšanu. LDz veiktā aptauja liecina, ka lai gan teju visi iedzīvotāji jeb 97% mēdz pārrunāt ar saviem bērniem satiksmes drošības jautājumus, piemēram, kā pareizi uzvesties uz ielas, gājēju pārejām, dzelzceļa tuvumā u.tml., tomēr tikai 60% aptaujāto atzīst, ka viņu atvases ņem vērā un ievēro lielāko daļu no mācītā un stāstītā par satiksmes drošību, kas nozīmē, ka izglītošanas darbs ir jāturpina.