Latest news

Izvēlne

Ēnotāji nākotnē vēlas kļūt par Latvijas dzelzceļa darbiniekiem

Trešdiena, 15 Februāris, 2012

Arī koncerns Latvijas dzelzceļš (LDz) Ēnu dienā, 15. februārī uzņēma ēnas. 20 skolēni iesaistījās astoņu dzelzceļa profesiju iepazīšanā. Visvairāk gribētāju vēlējās ēnot uzņēmuma prezidentu Uģi Magoni – astoņi jaunieši.

Otra vēlamākā profesija izrādījās Lokomotīvju remonta centra Rīgas iecirkņa vadītājs, uz kuru arī pretendēja astoņi. Katram no šiem amatiem tika izvēlētas divas ēnas. Pārējo sešu amatu ēnotājiem nebija jāiztur tik sīva konkurences cīņā par iespēju vērot profesionāļu darbu izvēlētajā profesijā.

Darba diena ēnotājiem dzelzceļā sākās plkst.9.00 ar tikšanos ar uzņēmuma prezidentu Uģi Magoni. Viņš norādīja, ka ir gandarīts par jaunu, bet nopietnu cilvēku viesošanos LDz, kuri plāno savu nākotni saistīt ar sarežģīto dzelzceļa nozari. „Eksaktās zinības Latvijā pašreiz nav populāras, bet bez tām nav iespējama ne valsts virzība, ne attīstība,” norādīja Uģis Magonis „Spriežot pēc Jūsu motivācijas vēstulēm, esat cilvēki, kas gatavi iedziļināties, domāt un mācīties. Un es lepojos, ja dzelzceļa nozarē tuvākā nākotnē ienāks tik zinātkāri un aktīvi jauni speciālisti,” uzrunājot skolēnus, teica LDz prezidents.

Lielākā daļa ēnotāju bija no Rīgas - 9. un 10.klašu skolēni, kā arī vairāki Rīgas Valsts tehnikuma Dzelzceļa transporta nodaļas audzēkņi. Jaunākie ēnotāji – 4. un 3.klases bērni savukārt izrādījās viszinātkārākie un aktīvākie izvaicātāji. Tālākie viesi mēroja ceļu no Jēkabpils, Daugavpils, Siguldas un Rugājiem. Starp ēnotājiem bija arī daži divpadsmito klašu skolēni, kuri pašreiz apdomā, kādā jomā mācīties pēc skolas beigšanas.

Pirmo darba dienas daļu ēnotāji pavadīja kopā ar izvēlētās profesijas pārstāvjiem vērojot, kā notiek kravas vagonu šķirošanas process, vagonu un lokomotīvju remontdarbi, kā strādā vilcienu dispečeri un kādi eksperimenti un mērījumi notiek LDz Ķīmiski-tehniskajā un mērījumu laboratorijā. Tāpat ēnotāji izvaicāja profesionāļus par visdažādākajiem dzelzceļa jomas jautājumiem: „Cik sen pasaulē ir dzelzceļš?” jautāja Rīgas 19. vidusskolas ceturtās klases skolniece, Daniela Miškeviča - viena no jaunākajiem ēnotājiem Latvijas dzelzceļā. Viņa iepazina Ķīmijas laboratorijas darbu jo: „Nākotnē gribu kļūt par tehnoloģiju izgudrotāju!”

Pēc izvēlētās profesijas iepazīšanas klātienē, ēnotāji pulcējās Latvijas dzelzceļa vēstures muzejā, lai kopīgi izvērtētu jauniegūto pieredzi, tiktos un uzdotu jautājumus arī citu dzelzceļa profesiju pārstāvjiem un uzņēmuma prezidentam. Skolēni norādīja, ka, lai arī iepazīšanās ilgusi tikai vienu dienu, viņi daudz uzzinājuši par ēnošanai izvēlēto profesiju un darba specifiku dzelzceļa nozarē. Vairāki no ēnotājiem bija apņēmības pilni mācīties, lai nākotnē kļūtu par Latvijas dzelzceļa darbiniekiem – mašīnistiem, mehāniķiem, kustības drošības un loģistikas speciālistiem.

„Arī man bija ko mācīties un pārdomāt, pavadot šo dienu kopā ar diviem zinātkāriem jauniešiem. Pati galvenā atziņa – arī ļoti sarežģītu un atbildīgu darbu veicējiem augstāko profesionalitāti apliecina spēja paskaidrot jautājumu būtību tik vienkārši, lai tā taptu skaidra mazam, zinātkāram skolēnam,” par savu ieguvumu 2012. gada Ēnu dienā ar smaidu saka Uģis Magonis.

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.

 

Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa